![](https://btsol.com.ua/wp-content/uploads/2024/01/vr.jpg)
ВР прийнято проект Закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо встановлення додаткових підстав розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця та деяких інших питань №7731 від 05.09.2022 року.
1) Мета:
- Продовження роботи колаборантів на об’єктах критичної інфраструктури становить загрозу інтересам та безпеці не лише України, а і усього світу.
- Без реформування трудового законодавства неможливо досягти протидії колабораціонізму серед працівників зазначеної сфери (ст.9 Закону України “Про критичну інфраструктуру”) до якої відносяться об’єкти:
- урядування та надання найважливіших публічних (адміністративних) послуг;
- енергозабезпечення (у тому числі постачання теплової енергії);
- водопостачання та водовідведення;
- продовольче забезпечення;
- охорона здоров’я;
- фармацевтична промисловість;
- виготовлення вакцин, стале функціонування біолабораторій;
- інформаційні послуги;
- електронні комунікації;
- фінансові послуги;
- транспортне забезпечення;
- оборона, державна безпека;
- правопорядок, здійснення правосуддя, тримання під вартою;
- цивільний захист населення та територій, служби порятунку;
- космічна діяльність, космічні технології та послуги;
- хімічна промисловість;
- дослідницька діяльність.
2) Нагадаємо:
- у відкритому доступі - ПЕРЕЛІК секторів критичної інфраструктури затверджено постановою КМУ від 09.10.2020 №1109;
- у обмеженому доступі - Відомості про об'єкти критичної інфраструктури, що містяться у секторальних переліках об'єктів критичної інфраструктури (постанова КМУ від 09.10.2020 №1109):
- Порядковий номер
- Підсектор критичної інфраструктури
- Тип основної послуги
- Найменування оператора критичної інфраструктури
- Код згідно з ЄДРПОУ оператора критичної інфраструктури
- Місцезнаходження/ адреса оператора критичної інфраструктури
- Назва об’єктів критичної інфраструктури (стисла характеристика)
- Місцезнаходження/ адреса об’єкта критичної інфраструктури
- Категорія критичності об’єкта критичної інфраструктури
- Узагальнена нормована оцінка рівня критичності
3) Основні положення:
3.1) Пропонується визначити на законодавчому рівні додаткові підстави розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця за таких умов: «вчинення працівником, який працює на об'єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави та/або об’єктах критичної інфраструктури, дій або його бездіяльності, які поза разумним сумнівом можуть відноситись до сприяння державі-агресору».
3.2) Доповнено ст.142 КЗоТ (Правила внутрішнього трудового розпорядку. Статути і положення про дисципліну), новими положеннями:
- Встановлення правил поведінки на підприємствах, в установах, організаціях, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, та/або об’єктах чи операторах критичної інфраструктури є обов’язковим.
- Складовою правил внутрішнього трудового розпорядку можуть бути правила поведінки на підприємстві, в установі, організації, які містять положення, зокрема, про:
- надання працівниками інформації щодо наявних у них зв’язків з фізичними особами, місце постійного проживання (перебування,реєстрації) яких знаходиться на території держави-агресора або тимчасово окупованій території України;
- зобов'язання працівників про нерозголошення інформації з обмеженим доступом, зокрема інформації, що становить державну чи комерційну таємницю, а також про умови роботи з конфіденційною інформацією.
3.3) Доповнено ст.40 КЗоТ (розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця) новими підставами розірвання:
- "13) набрання законної сили вироком суду, яким працівника засуджено (крім звільнення від відбування покарання з випробуванням) за вчинення злочину проти основ національної безпеки України;".
- " 14) невиконання працівником правил поведінки на підприємстві, в установі, організації в частині положень,передбачених частиною другою статті 142 цього Кодексу”. ".
4) Набрання чинності:
Цей Закон набирає чинності через 3 місяці з дня його опублікування
2. Про встановлення обов’язку роботодавця повідомляти працівникам про зміну власника підприємства.
ВР прийняла проект Закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо правонаступництва у трудових відносинах №8244 від 29.11.2022 року.
1) Мета:
Приведення національного законодавства про працю у відповідність до положень Директиви Ради № 2001/23/ЄС від 12.03.2001 про наближення законодавств держав-членів, що стосуються охорони прав працівників у випадку передачі підприємств, бізнесових структур або частин підприємств або бізнесових структур щодо встановлення обов’язку роботодавця повідомляти працівникам про зміну власника підприємства.
2) Основні положення:
2.1.) Проектом акта передбачається визначення і процедура правонаступництва у трудових відносинах.
2.2) Правонаступництвом у трудових відносинах вважається продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника підприємства, установи, організації, реорганізації підприємства, установи, організації (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу).
У разі такого правонаступництва трудові відносини працівників продовжуються з правонаступником.
2.3) Правонаступництвом у трудових відносинах між працівниками та фізичною особою, яка використовує найману працю, вважається продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника майна чи його частин.
2.4) Встановлюється обов’язок роботодавця продовжувати дію трудового договору у разі передачі власником бізнесу або його частин іншій особі, а також інформування роботодавцями працівників та їх представників про:
- дату (орієнтовну дату) та причини правонаступництва;
- економічні, технологічні, структурні наслідки правонаступництва або наслідки аналогічного характеру, які впливатимуть на права працівників.
Правонаступник зобов’язаний письмово або в електронній формі надати працівникам та виборному органу первинної профспілкової організації (профспілковому представнику), а в разі відсутності первинної профспілкової організації – вільно обраним та уповноваженим представникам (представнику) працівнику зазначену вище інформацію не пізніше ніж до початку дій, які впливатимуть на трудові права та інтереси працівників.
3) Набрання чинності:
Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.