Моніторинг законодавства

Про публічні консультації.

Верховною радою прийнято Проект Закону про публічні консультації №4254 від 23.10.2020 року.

1) Мета:

  • Метою визначення основних засад (стандартів) проведення публічних консультацій під час формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення.

2) Переваги:

  • Перевагами проведення публічних консультацій є можливість вивчення (уточнення) потреб, інтересів різних заінтересованих сторін, а також отримання ідей, пропозицій, інноваційних підходів для вирішення проблемних питань у різних сферах державної політики та вирішення питань місцевого значення, що сприяє підвищенню якості рішень, їх легітимації та підтримці тощо.
  • Під заінтересованими сторонами у цьому Законі розуміються особи, на яких вплине прийняття рішення, прав, свобод, інтересів чи обов’язків яких воно стосується, а також інші особи, які виявили бажання брати участь у публічних консультаціях.

3) Зміст:
У проєкті Закону розкрито:

  • зміст принципів проведення публічних консультацій (участі, відкритості та прозорості, доступності, підзвітності, ефективності, пропорційності), 
  • унормовано права та обов’язки суб’єктів владних повноважень і заінтересованих сторін у правовідносинах, пов’язаних з проведенням публічних консультацій; 
  • передбачено функціонування єдиного вебпорталу публічних консультацій; 
  • визначено особливості проведення електронних консультацій, консультацій у формі публічного обговорення та адресних консультацій; 
  • встановлено строки проведення публічних консультацій, порядок подання пропозицій під час проведення електронних і публічних консультацій та підготовки звіту за результатами їх проведення, здійснення моніторингу та координації процесу проведення публічних консультацій тощо.


2. Зміни до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

Постанова КМУ від 18.06.2024 року №721 ”Про внесення змін до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів”.

1) Зокрема встановлено:

  • У військово-обліковому документі в електронній формі відображається унікальний електронний ідентифікатор у вигляді двовимірного штрихкоду (далі - QR-код військово-облікового документа).
  • Строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів.
  • Військово-обліковий документ в електронній формі є дійсним лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.
  • Військово-обліковий документ в електронній формі може бути роздрукований. У такому випадку він повинен містити QR-код військово-облікового документа, придатний для зчитування.
  • Формування військово-облікового документа в електронній формі для друку може здійснюватися особисто засобами електронного кабінету призовника, військовозобов'язаного, резервіста та/або адміністратором центру надання адміністративних послуг засобами Порталу Дія (у разі особистого звернення) за умови уточнення облікових даних.
  • У разі коли відомості, зазначені у підпунктах 1 - 5, 8, 11 - 13 пункту 8 цього Порядку, на момент зчитування не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військово-обліковий документ в електронній формі вважається недійсним.


2) Пункт 8 цього Порядку викладено в такій редакції (цитата):
"8. Військово-обліковий документ в електронній формі містить такі відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів (за наявності):

1) прізвище;
2) власне ім'я (усі власні імена);
3) по батькові (за наявності);
4) дата народження;
5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
6) окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів;
7) відомості про результати медичних оглядів, що проводилися з метою визначення придатності до виконання військового обов'язку;
8) відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;
9) військове звання (для військовозобов'язаних та резервістів);
10) військово-облікова спеціальність;
11) відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);
12) відомості про військовий облік (вид обліку та територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому перебуває на обліку);
13) відомості щодо звернення або надсилання до Національної поліції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення;
14) адреса місця проживання;
15) номери засобів зв'язку;
16) адреси електронної пошти (за наявності);
17) дата і час оновлення облікових даних призовником, військовозобов'язаним та резервістом;
18) дата і час формування військово-облікового документа в електронній формі.".

ЄСВ, ПОДАТКИ, БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК

3. Щодо справляння рентної плати за спеціальне використання води.

ДПС ІПК від 27.03.2024 р. N 1637/ІПК/99-00-04-01-03-06.

Строк дії дозволу на спеціальне водокористування, який закінчився у період воєнного стану, вважається автоматично продовженим на період воєнного стану та три місяці з дня його припинення чи скасування, і відповідно обсяги води, використані (вилучені) Підприємством у межах лімітів, визначених таким дозволом, не є понадлімітним.

Інші новини

  • Моніторинг законодавства

    НБУ підвищив облікову ставку до 13,5%.

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    Електронна черга перетину кордону. Щодо розрахунку середньої заробітної плати.

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    ПОРЯДОК зберігання документованої інформації та її передавання до центрального засвідчувального органу в разі припинення діяльності кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Щодо розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску у період завершення бюджетного року

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    Змінені деякі штрафи за порушення декларування контрольованих операцій та повідомлення про участь в МГК.

    Читати повністю