Моніторинг законодавства

 Щодо обчислення строку публічного обтяження.

   1.  Щодо обчислення строку публічного обтяження.

Кабмін постановою від 12 липня 2024 р. № 812 вніс зміни до своїх постанов від 5 липня 2004 р. N 830  "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна" і від 31 жовтня 2023 р. N 1144 

і від 31 жовтня 2023 р. N 1144 "Про внесення змін до Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна". 1) Тарас Мельничук, постійний представник Кабінету Міністрів у Верховній Раді, пояснив, що саме змінилося.
Зокрема, запроваджено «строковість» дії певних видів обтяжень. Установлено, що для публічного обтяження, строк дії якого обмежено законом, необхідно зазначати строк дії такого обтяження, який може обраховуватись днями, місяцями, роками. Після спливу зазначеного строку таке обтяження припинятиметься автоматично.
2) Постанова набирає чинності з дня її опублікування, за винятком вищезгаданих змін, які набирають чинності через 3 місяці з дня опублікування постанови.

 2. Щодо особливостей оподаткування ПДВ товарів, знищених (втрачених) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного та надзвичайного стану.

   Пунктом 32-1 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, зокрема, визначено, що тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником ПДВ в неоподатковуваних ПДВ операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари, придбані в оподатковуваних ПДВ операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану.
ДПСУ в листі від 09.07.2024 р. № 19744/7/99-00-21-03-02-07 роз'яснює, що:
   1) у разі списання товарів, які класифікуються як основні засоби, у зв'язку з їх розібранням або перетворенням у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, якщо факт їх знищення або зруйнування документально підтверджується, податкові зобов'язання з ПДВ не нараховуються;
   2) якщо товари, які класифікуються як запаси (добриво, засоби захисту рослин, паливно-мастильні матеріали, насіння для посіву тощо), у тому числі готова продукція, придбавалися (виготовлялися) платником ПДВ для цілей використання в оподатковуваних ПДВ операціях, але були знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану, то податкові зобов'язання з ПДВ не нараховуються.
   При цьому в обох випадках підтвердження псування або знищення товарів платника внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану повинно здійснюватися на підставі відповідних первинних документів та за наявності сертифіката Торгово-промислової палати України, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору), отриманого відповідно до Закону N 671.
   3) на придбані з ПДВ послуги пункт 32-1 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, не поширюється.

   3. Щодо справляння земельного податку.

  Індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 19.03.2024 р. № 1469/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК.Ситуація: 11.02.2022 на підставі договору купівлі-продажу Товариство набуло у власність нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на земельній ділянці (кадастровий номер ХХХХХХХХХХ:ХХ:ХХХ:ХХХХ, далі - Ділянка). За даними Державного земельного кадастру Ділянка перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Дніпра.   Питання: у кого виникає обов'язок зі сплати земельного податку за цю Ділянку?
   Відповідь ДПСУ:
 За наявності даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або даних інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, у Товариства як власника об'єктів нерухомого майна виникає обов'язок для самостійного обчислення податкових зобов'язань із Податку за Ділянку.    Водночас Товариству необхідно звернутися до власника Ділянки - органу місцевого самоврядування з питання приведення у відповідність до вимог земельного законодавства землевпорядну документацію щодо Ділянки.  

---------------   
В той же час є інші ІПК з цього питання, в яких ДПСУ зазначає, що податкові зобов'язання з плати за землю виникатимуть з моменту здійснення державної реєстрації прав на земельну ділянку.

   4. Щодо орендної плати за землю.

Індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 19.03.2024 р. № 1473/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК.

Ситуація: Товариство уклало з Київською міською радою (далі - Орендодавець) договір оренди земельної ділянки (далі - Договір, Ділянка) строком на 24 роки, який сплив у листопаді 2023 року. За декілька місяців до закінчення строку дії Договору Товариство звернулося з клопотанням до Орендодавця щодо укладення нового договору оренди ділянки, але станом на дату звернення новий договір не укладений.
   Питання
: Чи може Товариство не сплачувати орендну плату за Ділянку за період з дати закінчення дії Договору, тобто з 23.11.2023 до дати укладення нового договору оренди Ділянки?    

Відповідь ПДСУ: Враховуючи те, що у зверненні не повідомляється про повернення Ділянки Орендодавцю, а з обставин звернення вбачається, що Товариство продовжує користуватися Ділянкою, то Товариство має сплачувати орендну плату за користування Ділянкою на підставі умов Договору до дати державної реєстрації припинення права оренди Ділянки.

Інші новини

  • Моніторинг законодавства

    НБУ підвищив облікову ставку до 13,5%.

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    Електронна черга перетину кордону. Щодо розрахунку середньої заробітної плати.

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    ПОРЯДОК зберігання документованої інформації та її передавання до центрального засвідчувального органу в разі припинення діяльності кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Щодо розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску у період завершення бюджетного року

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    Змінені деякі штрафи за порушення декларування контрольованих операцій та повідомлення про участь в МГК.

    Читати повністю