Моніторинг законодавства за 07.02.2024

Шановне панство, дане інформаційне джерело надане на підставі договору про надання інформаційно-консультаційних послуг.


ЗАКОНОДАВСТВО

               ВР.jpg

1. До 14 травня продовжити загальну мобілізацію та військовий стан.

Закон України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 06.02.2024 року № 3564-IX, Закон України від 06.02.2024 року № 3564-IX (проект закону №10456 від 05.02.2024).

Закон України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку проведення загальної мобілізації" від 06.02.2024 року  №3565-ІХ (проект закону №10457 від 05.02.2024).


1) До 14 травня продовжити загальну мобілізацію та військовий стан: президент вніс відповідні законопроекти до Верховної ради України.

2) 05.02.2024 року до Верховної Ради України внесено два законопроєкти:

  • законопроєкт №10456 «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» (Закон України від 06.02.2024 року № 3564-IX);

  • законопроєкт №10457 «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку проведення загальної мобілізації» (Закон України від 06.02.2024 року №3565-ІХ).


3) Цими законопроєктами пропонується продовжити дію воєнного стану та загальної мобілізації з 14 лютого 2024 року на 90 діб.

4) Для Вас БІТІ консолідує відомості про продовження строку дії воєнного стану та мобілізації за посиланням.



2. Рада спростила оформлення землі під забудову підприємствами і складами.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України для залучення інвестицій з метою швидкої відбудови України №9627 від 21.08.2023.


1) Мета закону:

  • Ліквідація зайвих бюрократичних перепон для людей, які хочуть побудувати в Україні новий завод або інший промисловий чи енергетичний обʼєкт. Замість 1−3 років отримання всіх необхідних дозволів займатиме не більше 1,5 місяця. 

  • Автори законопроєкту вважають, що його ухвалення сприятиме відновленню економіки України під час дії воєнного стану та після закінчення воєнних дій шляхом залучення приватних вітчизняних та іноземних інвестицій для швидкої реалізації проектів будівництва об'єктів промисловості.

2) Умови застосування:

  • Спрощений порядок зміни цільового призначення земельних ділянок застосовуватиметься на територіях за межами населених пунктів, у разі якщо стосовно таких територій відсутня затверджена містобудівна документація на місцевому рівні.

3) Строк дії:

  • Спрощена процедура діятиме впродовж воєнного стану та протягом 5 років з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або у відповідній окремій місцевості.


4) Об'єкти нерухомості:

Спрощений порядок зміни цільового призначення ділянок діятиме для розміщення таких об'єктів:

  • промислові та складські будівлі;

  • нежитлові сільськогосподарські будівлі;

  • трубопроводи, лінії електронних комунікаційних мереж та електропередачі (крім магістральних нафтопроводів та газопроводів);

  • комплексні споруди промислових об'єктів (крім підприємств, пов'язаних з ядерною енергетикою; сміттєспалювальних заводів та атомних станцій).


5) Документи:

Зміна цільового призначення земельних ділянок в таких випадках здійснюватиметься:

  • за рішенням власника земельної ділянки шляхом подання ним заяви про внесення відомостей про змінене цільове призначення земельної ділянки до Державного земельного кадастру;

  • без розроблення документації із землеустрою;

  • на підставі мотивованого висновку органу містобудування та архітектури про дотримання обмежень у використанні земель, який є особливим видом містобудівних умов та обмежень.

6) Нагадаємо:

  • Аналогічний спрощений механізм вже діє в Україні з середини 2022 року для релокованих підприємств, мультимодальних терміналів, портів на Дунаї, житла для ВПО, інженерно-комунікаційних мереж, об'єктів дорожньо-транспортної інфраструктури.



ЄСВ, ПОДАТКИ, БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК

        
              ДПСУ.png


3. Щодо складання податкових накладних (у разі отримання передоплати за кількома договорами однією сумою).


В листі ДПСУ від 21.11.2023 р. N 4232/ІПК/99-00-21-03-02ІПК розглядається ситуація, коли за кількома однотипними цивільно-правовими угодами з одним споживачем послуг сплачується передоплата однією загальною сумою. В запиті, на який відповідає податкова, мова йде про надання послуги з оперативного лізингу (оренди) автомобілів, коли на кожен об'єкт лізингу укладається окрема цивільно-правова угода.. При цьому споживач послуг може сплачувати передплату за кількома такими угодами (за кілька об'єктів лізингу) загальною сумою.


ДПСУ відповідає, що складання двох або більше податкових накладних у випадку отримання попередньої оплати товарів/послуг одним платежем (у тому числі якщо така попередня оплата здійснена за послуги, передбачені різними цивільно-правовими угодами) не відповідає нормам ПКУ та не дає можливості ідентифікувати здійснені операції. На суму попередньої оплати, що надійшла одним платежем, повинна бути складена одна податкова накладна.


На думку ДПСУ, у разі отримання попередньої оплати одним платежем за послуги, що надаються згідно з різними цивільно-правовими угодами, у податковій накладній, яка складається на дату такої попередньої оплати, платник податку може у різних рядках зазначити інформацію (опис) щодо номенклатури послуг, які постачаються відповідно до кожної такої угоди (графа 2 податкової накладної).


Мінекономіки.jpg


4. Роз'яснення щодо порядку обчислення середньої заробітної плати для виплати компенсації за невикористані відпустки, на які працівник набув право до 31.12.2023 та після 31.12.2023.

Роз'яснення Мінекономіки від 01.02.2024 №44 “Роз'яснення щодо порядку обчислення середньої заробітної плати для виплати компенсації за невикористані відпустки, на які працівник набув право до 31.12.2023 та після 31.12.2023”.


Розрахунок середньої заробітної плати для виплати компенсації за невикористані відпустки залежить від дати набуття права на таку компенсацію:

  • Щодо компенсації за невикористані відпустки, право на які було набуто до 31.12.2023 (включно), застосовується новий підхід (розрахунок середньої заробітної плати здійснюється виходячи з виплат, нарахованих у 2023 році);


  • Щодо компенсації за відпустки починаючи з 01.01.2024 застосовується старий підхід (обчислення середньої заробітної плати для виплати компенсації за невикористані відпустки працівнику за 2024 рік (на які він набув право після 31.12.2023) проводиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю виплати компенсації за невикористані відпустки).


Отже, при звільнені працівника у 2024 році для розрахунку компенсації за невикористані відпустки роботодавець має обчислювати дві середні заробітні плати. Та й саму компенсацію ділити на дві частини: компенсація за відпустки, права на які набуті до 31.12.2023 та після цієї дати.

В листі Міністерства економіки наводяться приклади розрахунку суми компенсації.

--

Other news

  • Моніторинг законодавства за 05.02.2024

    Read in full
  • Products of our partners

    Planeta Auto – lending cars with mileage in Ukraine.

    Read in full
  • Investments

    Ukrainian Pulp and Paper Industry’s Global Move into the Eco Direction! Paper production.

    Read in full
  • Products of our partners

    Garant Metiz Invest. Military Gabions

    Read in full