Моніторинг законодавства

ЗАКОНОДАВСТВО

В Україні проведуть повторну перевірку підприємств на критичність для бронювання.

Постанова КМУ від 22.10.2024 № 1204 “Про внесення зміни до Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період”.

1) Кабінет міністрів України ухвалив рішення про повторну перевірку підприємств, установ та організацій для оцінки їхньої відповідності критеріям для бронювання працівників від мобілізації.

2) КМУ вніс зміну до Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.

3) Критерії та порядок доповнено положеннями, відповідно до яких, зокрема, орган, який прийняв рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у разі потреби проводить перевірку відповідності підприємства, установи, організації, які визначені критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, критеріям, зазначеним у п. 2 цих Критеріїв та порядку, протягом діяльності підприємства, установи, організації з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

4) За результатами проведеної перевірки орган приймає одне з таких рішень:

  • про невідповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у п. 2 Критеріїв та порядку, а також скасовує їх статус критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
  • про відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у п. 2 Критеріїв та порядку, і визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

5) Копію рішення, прийнятого за результатами перевірки, такий орган в одноденний строк з дня його прийняття надсилає Мінекономіки, Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони) та Мінцифри.

Минфин.png

2. Затверджено Порядок формування та оприлюднення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.

Наказ Мінфіну від 07.10.2024 № 495Про затвердження Порядку формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства”.

1) Цей Порядок визначає порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі - Перелік платників), який включає:

- алгоритми розрахунку середніх показників критеріїв щодо включення платників податків до Переліку платників, на підставі яких формується цей перелік;

- алгоритми розрахунку показників вимог і критеріїв щодо включення платників податків до Переліку платників;

- порядок формування та затвердження Переліку платників;

- порядок оприлюднення Переліку платників ДПС, на своєму офіційному вебсайті;

- порядок повідомлення платника податків про включення/виключення його до/з Переліку платників;

- порядок подання платником податків повідомлення про відмову в оприлюдненні даних про платника податків;

- порядок вилучення інформації про платника податків у разі подання платником податків повідомлення про відмову в оприлюдненні даних про платника податків після оприлюднення Переліку платників.

Згідно Порядку:

2) Вперше Перелік платників ДПС сформує не пізніше 30 листопада 2024 року, на підставі:

а) податкової звітності за I - III квартали 2024 року та IV квартал 2023 року. Для платників податку на прибуток підприємств з річним терміном подання звітності показник рівня сплати податку на прибуток підприємств буде визначатися за 2023 звітний рік;

б) сплачених сум надходжень податків, зборів, платежів.

Перелік буде оновлюватися 4 рази на рік: до 31 березня, до 31 травня, до 31 серпня і до 30 листопада.

3) Протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників, на офіційному вебсайті ДПС будуть опубліковані:

а) середній показник рівня сплати податку на прибуток підприємств у відповідній галузі ;

б) середній показник рівня сплати ПДВ за галуззю;

в) показники середньої заробітної плати;

г) середній показник рівня сплати податків до зведеного бюджету;

ґ) показник рівня сплати податку на доходи фізичних осіб від провадження господарської діяльності у відповідній галузі.

В Порядку зазначається механіхм розрахунку кожного з середніх показників.

4) Протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників, ДПС повідомить платника податків про включення його до Переліку платників шляхом надсилання через електронний кабінет такого платника податків інформаційного повідомлення.

Відмова платника в оприлюдненні даних про платника податків у Переліку платників не тягне за собою вилучення такого платника податків із Переліку платників.

5) Територіальні органи ДПС протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників визначають комплаєнс-менеджера для взаємодії з платниками податків, включеного до зазначеного переліку, про що платнику податків надсилається інформаційне повідомлення в електронний кабінет не пізніше наступного робочого дня після закріплення комплаєнс-менеджера.

Взаємодія комплаєнс-менеджера з платником податків передбачає консультування платника податків з питань, пов'язаних із виконанням його податкових обов'язків.

6) Наказ № 495 набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Мінекономіки.jpg

3. Перелік техніки і обладнання вітчизняного виробництва, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів.

Наказ Мінекономіки від 22.10.2024 № 24459 “Про затвердження переліку техніки і обладнання вітчизняного виробництва, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів.


1) Перелік затверджено відповідно до пунктів 6, 12 Порядку реалізації експериментального проекту щодо часткової компенсації вартості техніки і обладнання вітчизняного виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи "Зроблено в Україні".

2) Забезпечено розміщення затвердженого переліку на офіційному вебсайті Міністерства економіки України та надіслати його до уповноважених банків, що підписали з Мінекономіки Меморандум про загальні засади співробітництва.

3) Перелік формується та затверджується Мінекономіки після перевірки ступеня локалізації виробництва техніки і обладнання на підставі поданої виробником заявки щодо первинного внесення техніки і обладнання до переліку та/або щорічного підтвердження відповідності техніки і обладнання, включених до переліку у попередні роки, вимогам поточного року.

4) Метою реалізації експериментального проекту є підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари шляхом надання часткової компенсації покупцям вартості техніки і обладнання вітчизняного виробництва.

ЄСВ, ПОДАТКИ, БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК

ДПСУ.png

4. Щодо питань використання пільги з оподаткування податком на доходи фізичних осіб суми страхових внесків.

Індивідуальна податкова консультація від 10.10.2024 р. N 4776/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК.

Не включаються до оподатковуваного доходу фізособи страхові внески, сплачені за свій рахунок роботодавцем - резидентом за найманих працівників згідно з договором добровільного медичного страхування, який відповідає вимогам, визначеним пп. 14.1.52-1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, зокрема, передбачає мінімальний строк дії один рік, незалежно від зміни застрахованих осіб (працівників).

Разом з тим, якщо договір добровільного медичного страхування не відповідає вимогам, зазначених у пп. 14.1.52-1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, то уся сума страхових внесків, яка сплачується юридичною особою (роботодавцем) на користь своїх працівників включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких працівників та оподатковуються податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

Щодо податку на прибуток. Якщо працівник звільняється, не відпрацювавши рік, при цьому строк дії колективного договору страхування не змінюється (так і залишається один рік), але з переліку застрахованих осіб звільнений працівник виключається (шляхом внесення змін до чинного договору) та додається новий працівник, то такий правочин не вважається порушенням пп. 14.1.52-1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ та здійснювати коригування фінансового результату до оподаткування та нараховувати пеню за ст. 123-1 ПКУ не потрібно.

5. Щодо питання оподаткування подарунків дітям працівників.

Індивідуальна податкова консультація від 11.10.2024 р. N 4793/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК.

При наданні юридичною особою подарунків фізичній особі в негрошовій формі декілька раз на рік (в різних місяцях) не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку вартість дарунків, наданих такому платнику юридичною особою, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня звітного податкового року, тобто пп. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ застосовується до вартості дарунків окремо по кожному місяцю.

Разом з тим, якщо вартість дарунків перевищує вказаний розмір, то дохід у вигляді суми такого перевищення включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків як додаткове благо і оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

6. Щодо коригування фінансовий результат до оподаткування на суму витрат по нарахуванню роялті.

Індивідуальна податкова консультаці від 11.10.2024 р. N 4795/ІПК/99-00-21-02-03 ІПК.

Підпунктом 4 підпункту 140.5.7 пункту 140.5 статті 140 розділу III ПКУ встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат по нарахуванню роялті у повному обсязі, якщо роялті нараховані на користь нерезидента, який не підлягає оподаткуванню у відношенні роялті в державі, резидентом якої він є.

Дія цієї норми не залежить від того чи є операція з контрагентом - нерезидентом контрольованою або відповідає принципу "витягнутої руки". Якщо роялті не оподатковують у країні реєстрації нерезидента, вони збільшують фінансовий результат до оподаткування платника податків.

Підтвердженням права для незастосування платником податку на прибуток різниці, визначеної підпунктом 4 підпункту 140.5.7 пункту 140.5 статті 140 розділу III ПКУ, є будь-який документ, виданий відповідним компетентним (уповноваженим) органом країни, що підтверджує, що контрагент - нерезидент підлягає оподаткуванню у відношенні роялті у країні своєї резиденції.

Такий документ має містити інформацію про сплату податку саме нерезидентом, який є контрагентом платника податків, а не іншими фізичними, юридичними особами або утвореннями без статусу юридичної особи (зокрема, засновниками партнерства як організаційно-правової форми нерезидента тощо). Такий документ повинен бути належним чином легалізований та перекладений відповідно до законодавства України.

Наведена рекомендація не обмежує платника податків у самостійному виборі способу та форми отримання інформації щодо підтвердження сплати нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку) у звітному році.

Інші новини

  • Моніторинг законодавства

    Змінено критерії віднесення операцій до контрольованих.

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    Уряд оновив перелік держав (територій) для цілей ТЦУ.

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2025 рік.

    Читати повністю
  • Моніторинг законодавства

    Щодо орендної плати за землю.

    Читати повністю