Наказом ДПСУ від 31 жовтня 2024 року N 788 "Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства" затверджено:
- Порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства;
- Рекомендації щодо правил спілкування комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства при наданні консультування.
Порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства починає діяти з робочого дня, наступного за днем затвердження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників податків Територіальним органом ДПС призначається комплаєнс-менеджер для взаємодії з платником, включеним до зазначеного Переліку, про що платник отримає інформаційне повідомленням в електронний кабінет.
Порядком визначені особливості взаємодії комплаєнс-менеджера з платником. Зокрема, зазначено, що
- консультації надаються на запитання платника, які не потребують підготовки індивідуальної податкової консультації;
- відповідь на запитання платника повинна бути змістовною, чіткою та відповідати суті, включаючи посилання на чинні нормативно-правові акти. За потреби використання комплаєнс-менеджером податкової інформації з ІКС ДПС та інших джерел, така відповідь може бути надана у п'ятиденний строк;
- комплаєнс-менеджер інфорує платника про:
= наявну податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики (на запит платника у п'ятиденний строк), а також консультувати щодо шляхів усунення таких ризиків;
= наближення граничних строків декларування та сплати податків;
= виникнення податкового боргу, суму податкового боргу, необхідність його погашення та наслідки непогашення податкового боргу.
Консультування та інформування платника може здійснюватися:
- телефоном;
- в режимі відеоконференції ("Zoom Workplace");
- через Контакт-центр ДПС;
- електронною поштою;
- через електронний кабінет платника.
Платник має право оцінити якість надання комплаєнс-менеджером консультування за шкалою від 1 до 10 балів.